2011. 12. 15.

HÁZI TÉSZTA KÉSZÍTÉS ÉS TÚRÓS CSUSZA

35 perc. Pontosan ennyi idő volt a túrós csuszát elkészíteni.
Pedig ma amikor jöttem haza éppen azon vaciláltam, hogy ne vegyek-e kész csuszatésztát, de aztán rögtön eszembe jutott, hogy akkor a Gusztitól megkapom, hogy ezért vett nekem tésztagépet?

Nem is értem, hogy miért felejtettem el, hogy milyen gyors és egyszerű a tésztakészítés.

Persze ebbe a 35 percbe nem számoltam bele azt a 30 percet, amíg a tésztát kevertettem, de amíg a gép dolgozott, addig a büfé cuccot is csinálhattam holnapra.



HÁZI TÉSZTA KÉSZÍTÉS  ÉS  TÚRÓS CSUSZA:
Hozzávalók:
tészta:
5 db tojás
55 dkg liszt



0,5 kg tehéntúró
4 dl tejföl
szalonna 



Elkészítés:


Amikor a gép kidolgozta a tésztát akkor egy nagy lábosba felteszem forrni az olajos, sós vizet. Egy kisebb edénybe pedig a szalonna kockákat sütöm ki, közepes lángon ennek is kell egy 10 perc.

Előveszem a csodálatosan szép rózsaszín Mercato Atlas 150 tésztagépemet, a vágófej most nem is kell rá, de a motor az feltétlenül, mert így igazán gyors és egyszerű.
A tésztát henger alakúra gyúrom és 5 kis szeletet vágok belőle. Meghintem a tetejét liszttel ,ebben forgatom meg, amikor ellapítom a kezemmel a szeleteket és mehet a gépbe először 2-es majd egészen az 5-ös fokozatig nyújtom.
Úgy a legkényelmesebb ha mind az 5 darabot egységesen ugyanazon a  fokozaton egymás után átengedjük, akkor nem kell állítgatni, tekergetni.


A víz 12 perc alatt felforrt és a tésztákat is kinyújtottam ez idő alatt, most mindegyik tésztát hosszában elfelezem és közepes méretű kockákra vágom (4 x 4 cm) és rögtön a vízbe szórom. Pár perc kell neki, majd leszűröm és hideg vízzel átöblítem.


A leszűrt tésztát visszateszem az edénybe, a szalonna kisült zsírját mind ráöntöm, persze a szalonnát is, egy keveset teszek félre a tetejére. Ezután a túrót is hozzákeverem az egész tésztához és ha szükséges megsózom. 5 adag lett belőle.
Mi sok tejföllel szeretjük, így tálaláskor egy nagyobb adagot teszek rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése