2011. 12. 11.

NARANCSHÉJ KANDÍROZÁSA, MÉG ELKÉSZÜLHET AZ ÜNNEPEKRE

Már készen van, mehet az üvegekbe:)


Többször kandíroztam már narancshéjat, de azt hiszem, hogy ez a mostani a legjobb. Rengeteg narancshéj volt a múlt héten, mivel a Guszti az idei utolsó párlatfőzést narancs-banán keverékéből fogja főzni. Kár lett volna a sok finom narancshéjért, így egy 5 l-es lábasnyi mennyiséget megmentettem belőle.
tegnap megvettük a fenyőt, így ma ezt is összeraktam pár leeső ágból és a tavalyi adventi tartósabb darabjaiból


NARANCSHÉJ KANDÍROZÁSA:
Hozzávalók:
narancshéj
cukor

1 hétig állt az erkélyen, most kisebb darabokra vágom


A szokásos módon kezdtem neki, a narancshéjat sima vízben feltettem forrni, majd pár perc múlva az egészet leszűrtem és tiszta vízben amibe 2 kg cukrot tettem feltettem újra forrni és egy fél órát forraltam.
Ezután fedőt tettem rá és ment ki az erkélyre és 6 napig rá sem néztem.

a háttérben hűl a karácsonyi cookies, ma még ezt is becsomagoltam
Amikor ma behoztam, kivettem a nagy darabokra vágott puha narancshéjakat, vékonyabbra szeleteltem és egy tiszta lábosba tettem, majd amikor készen voltam az egészre szórtam 1 kg cukrot és csak annyi vizet, hogy éppen ellepje. Fél órát újra forraltam, majd leszűrtem.

mehet a szárításra

Na és itt jött a nagy ötlet, nem is értem, hogy miért nem jutott hamarabb eszembe, nagy tepsibe sütőpapírt tettem és 2 tepsibe elsimítottam a puha narancshéjakat, majd légkeverésre kapcsolt sütőbe tettem és 120 C fokon egy kissé megszárítottam, de nem teljesen kb. 3/4 órát.

sütőpapír került alá, mert cukros és nehogy leragadjon


Ekkor az egészet egy tálcára szedtem át és cukorral megszórtam, majd kézzel jól átforgattam.

cukorral átforgatom



Csodálatos lett. Különböző üvegekbe tettem illetve amit holnap beviszek ajándékba, azokat egyforma salátás tálakba tettem.

2011.12.22.

Ma bonbonokat készítettem és a hűtési szünetekben, mivel adott volt az olvasztott csoki, a kandírozott narancshéjakat egy tálban beleforgattam , majd tálcára szedtem, meghintettem grillázs mogyoróval és kitettem az erkélyre hűlni. 9 zacskót tudtam belőle becsomagolni, természetesen ajándékba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése