2012. 05. 29.

HÁZI HAMBURGER ÉS SZÓSZ

Ritkán kívánom meg a hamburgert, de akkor nagyon:)

kész hamburger zsemle, de saját húspogácsa és saját szósz


2 napig kész hamburger zsemlével ettük, de mára elfogyott, így Limara Péksége oldalán találtam egy hamburger zsemle receptet, amit most megcsinálok. A húspogácsát és szószt is készítek, mert a Big Mac szósz nagyon ízlik:) Persze azt nem állítom, hogy ez az eredeti recept, én ezeket az ízeket érzem ki belőle.

én sütöttem a hamburger zsemlét, házi a húspogácsa és a big-mac szósz



HÁZI BIG-MAC:
itt még forgatja a tésztát a gép, de már látszik, hogy jó lesz:)
Hozzávalók:


hamburger zsemle:
2 dl langyos tej
2 evőkanál cukor
1 kiskanál só
40 g olaj
1 tojás
1 dl joghurt
60 dkg liszt
1 csomag szárított élesztő (zöld)
1 tojás a kenéshez


big-mac szósz
szósz:
3 dl joghurt
2 dl cézár saláta öntet (el is maradhat)
3 db ecetes, savanyú uborka
1 db vöröshagyma
1 evőkanál mustár
kevéske cukor
3 evőkanál majonéz
1 evőkanál balzsamecet
pici só
kevés őrölt fehér bors


hamburger pogácsa:
0,5 kg darált hús
1 nagy vöröshagyma reszelve
2 evőkanál ketchup
1 evőkanál mustár
fél kiló húsból 8 db lett
4 gerezd fokhagyma reszelve
1 kiskanál méz
1 db tojás
őrölt kömény
őrölt bors
zeller levél
kevés só


paradicsom karika
sajt
bacon szalonna szeletek kisütve


Elkészítés:  A hamburger zsemléhez valókat kenyérsütőbe teszem, 1,5 órás keverő-kelesztő programra állítom.
Amikor elkészült 8 db-ra vágom a megkelt tésztát, (mert a fél kiló húsból 8 db húspogácsát csináltam) majd zsemle formára gömbölyítem és sütőpapírral bélelt sütőlapra helyezem.  Letakarom folpackkal és hagyom, hogy a gombócok duplájukra keljenek.

bevágom a zsemlék tetejét és mehet vissza a sütőbe 45 fokon kelni


Ekkor  tetejüket tojással lekenem, egy egészen kevés oregánoval meghintem és előmelegített 180 C fokos sütőben 18 perc alatt készre sütöm. Amikor kiveszem rögtön  langyos vízzel átkenem a tetejüket.

megsültek:)


A szószhoz a savanyú uborkát és a hagymát lereszelem, majd egy tálban összekeverem a többi hozzávalóval és készen is van.

A hamburger húspogácsához a hozzávalókat szintén összekeverem,  majd a megsült zsemléknél egy kicsivel nagyobb húspogácsákat készítek, mivel egy kissé laza a szerkezetük, a fagyasztóba teszem addig, amíg  majd olajban kisütöm.

Az első sütést az olajban sütöttem, a másodikat már grillen, ez utóbbi jobb megoldásnak bizonyult.

húspogik még sütés előtt


grillen sülnek a húspogácsák

Második alkalommal kontakt grillen sütöttem ki a húspogácsákat úgy, hogy magukat a húsokat olajoztam be és 5 percig sütöttem a legmagasabb fokozaton. Ez jobb, mint olajban kisütni!

A bacon szalonna csíkokat kisütöm olajban és félreteszem. Az összeállításnál a félbevágott zsemlékre (most nem pirítottam meg előre, hiszen frissen sütöttem) tettem a megsült szalonnát, erre a húspogácsa, szósz, sajt, paradicsom, végül a zsemle teteje került.
Nem volt itthon jégsaláta ezért az lemaradt, de így is nagyon finom volt.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése